Toyota Motor Corp a vândut 10,5 milioane de vehicule în 2022, a anunțat luni compania, apărându-și titlul de cel mai bine vândut producător auto din lume pentru al treilea an consecutiv.
Vânzările globale ale grupului, inclusiv ale unității de camioane Hino Motors și ale producătorului de mașini mici Daihatsu, au scăzut cu 0,1%, în condițiile în care vânzările record de peste hotare de 8,6 milioane de vehicule au ajutat la compensarea unei scăderi de 9,6% pe piața internă, la 1,9 milioane, scrie Reuters.
Rivalul de pe locul al doilea, Volkswagen Group, a raportat la începutul acestei luni cele mai mici vânzări din ultimii zece ani, de 8,3 milioane de vehicule, în condițiile în care blocajele COVID-19 din China și războiul din Ucraina au perturbat lanțurile de aprovizionare.
În timp ce unele constrângeri de aprovizionare legate de cipuri au rămas și pentru Toyota, producătorul auto japonez a declarat că cererea puternică din Asia și o creștere a capacității de producție și optimizare în Asia și America de Nord l-au ajutat să crească producția globală cu 5% în 2022.
În noiembrie, Toyota și-a revizuit prognoza de producție pentru actualul exercițiu financiar, până la sfârșitul lunii martie, la 9,2 milioane de vehicule, de la 9,7 milioane.